Márciustól indul a házhoz menő lomtalanítás Gyálon
Gyál Város Önkormányzata, a Gy.T.H. Gyál és Térsége Nonprofit Kft. és az FCC Magyarország Kft. örömmel tájékoztatja a tisztelt lakosságot, hogy 2018 tavaszától Gyálon bevezetésre kerül a házhoz rendelhető lomtalanítási szolgáltatás.
MIT JELENT A HÁZHOZ RENDELHETŐ LOMTALANÍTÁSI SZOLGÁLTATÁS?
Az eddigiektől eltérően 2018-tól Gyálon a lomtalanítás házhoz rendelhető lesz, vagyis az előre meghatározott időpontok közül az ingatlantulajdonosok választhatnak egy számukra megfelelőt.
MIÉRT KEDVEZŐBB EZ, MINT A RÉGI RENDSZER?
- A lakosság választhatja meg a lomtalanítás időpontját (évente 7 alkalom közül választhat egyet),
- minden jogosult igénybe veheti a szolgáltatást,
- a lomok nem kerülnek ki a közterületre,
- elkerüljük a lomok széthúzásából származó kellemetlenségeket,
- megőrizzük közterületeink tisztaságát,
- megelőzzük a közbiztonsági problémákat,
- elkerülhető, hogy jogosulatlanok is igénybe vegyék a díjmentes szolgáltatást (közszolgáltatásba be nem jelentkezettek, más települések lakosai, gazdálkodó szervezetek)
HOL IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?
- Az FCC Magyarország Kft. telefonos ügyfélszolgálatán (06 29 540 265).
- Személyesen az FCC Magyarország Kft. telephelyén (2360 Gyál, Kőrösi út 53.) ügyfélszolgálati időben hétfőnként 8-20 óra között, keddenként 9-11 óra között.
- Személyesen az Arany János Közösségi Házban és Városi Könyvtárban (2360 Gyál Kőrösi út 118-120.).
- Elektronikus úton a vevoszolgalat@fcc-group.hu címen a további egyeztetések miatt az elérhetőségeik megadásával legalább 2 héttel a kiválasztott, kívánt időpont előtt.
KI JOGOSULT A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE?
A szolgáltatást minden aktív szerződéssel rendelkező és hulladékszállítási díjat fizető ingatlantulajdonos, akinek nincs hulladékszállítási-díj hátraléka, nem szünetelteti a szolgáltatást évente egy alkalommal díjmentesen igényelheti. A jogosultság feltételeinek meglétét a FCC Magyarország Kft. ügyfélszolgálatának munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
MIKORTÓL IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?
A szolgáltatás március 1. és október 30. közötti időszakban igényelhető. A várost 5 körzetre bontva, minden körzet ingatlantulajdonosai számára évente 7 szombati alkalom került kijelölésre, melyek közül a körzethez tartozók szabadon választhatnak számukra megfelelő lomtalanítási napot igényüket minimum 2 héttel a kívánt időpont előtt jelezve. (körzetek itt)
HOGYAN MŰKÖDIK AZ IGÉNYLÉS?
A személyes vagy telefonon történő regisztráció során az FCC Magyarország Kft. ügyfélszolgálatának munkatársai felveszik az ingatlantulajdonos adatait és időpontot egyeztetnek a szállításra, valamint rögzítik az elszállítandó hulladék típusait, melyet egy formanyomtatványra vezetnek fel. Ezt a szállítást végzők magukkal viszik majd, és ezen kell az ingatlantulajdonosnak majd igazolnia a szállítás megtörténtét. A formanyomtatványra azért van szükség, hogy a szolgáltatás várható időtartamát, a hulladék mennyiségét tervezni lehessen, és, hogy csak a lomtalanításkor elszállítható hulladékokat készítsék ki elszállításra. A nem egyeztetett hulladéktípusokat és mennyiségeket a szolgáltatónak nem áll módjában elszállítani.
HOVÁ HELYEZHETŐ KI A HULLADÉK ÉS MILYEN FORMÁBAN?
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek kihelyezésre. Amennyiben szálas anyagok (redőny lamellák, műanyag csövek stb.) is kihelyezésre kerülnek, azokat a gyors munkamenet érdekében kötegelni kell. Az FCC Magyarország Kft. munkatársai a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
MILYEN MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ HULLADÉK SZÁLLÍTHATÓ EL AZ INGATLANOKRÓL?
A lomtalanítási szolgáltatás a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás részeként olyan hulladékok elszállítására nyújt lehetőséget, melyek a folyamatos kommunális (heti) ürítés során nem kerülnek elszállításra az edényzetet (kuka) meghaladó méretük miatt. Ezek a háztartásokban keletkezett úgynevezett nagydarabos szilárd hulladékok. A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 3 m3 lehet.
Amennyiben az ingatlanra a maximális mennyiségnél több lom kerül kirakodásra, a szolgáltató a megrendelt szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni akár erre szakosodott vállalkozóktól.
A LOMTALANÍTÁS SORÁN NEM SZÁLLÍTJÁK EL AZ ALÁBBI FELSOROLT HULLADÉKOKAT:
FCC Magyarország Kft. egyéb szolgáltatás keretén belül elszállítja:
- kommunális hulladék
- szelektíven gyűjthető hulladék (papír, műanyag, üveg hulladék)
- zöld hulladék/növényi hulladék, kerti hulladék
nem képezik a szolgáltatás részét:
- építőanyagok és építési-bontási hulladékok
- föld
- hamu
- állati tetem
- ipari-mezőgazdasági tevékenységből származó hulladék
- folyékony, gáz halmazállapotú hulladék
- síküveg, szélvédő
- gépjármű roncs, bontott autó alkatrészek, karosszériaelemek
mert veszélyes hulladékok
- elektronikai hulladékok (hűtő, tévé, monitor, számítógép stb.)
- festékek, oldószerek, lakkok, növényvédő szerek, egyéb vegyszerek
- akkumulátorok, szárazelemek, tonerek, festékpatronok, izzók, fénycsövek
- gyógyszerek (gyógyszertárak átveszik)
- veszélyes hulladékkal szennyezett göngyölegek
- fáradt olaj, használt sütőolaj és göngyölegei (ezek a MOL kúton leadhatóak)