köznevelési-, közművelődési-, egészségügyi- és a szociális intézményekre vonatkozó fenntartói döntések előkészítése, az ágazati jogszabályok figyelemmel kísérése,
az intézményvezetők kiválasztásával kapcsolatos pályázati eljárás lebonyolítása,
az intézményi dokumentumok ellenőrzése (SZMSZ, szakmai program, nevelési program, szabályzatok,megállapodások, kinevezések, munkatervek),
Alapító Okiratok aktualizálása, törzskönyvi bejegyeztetése,
az intézmények személyi állományának – jogszabályi előírások alapján – történő figyelemmel kísérése, beiskolázási tervek ellenőrzése,
az intézmények beszámolóinak bekérése, előterjesztése,
az intézmények statisztikáinak ellenőrzése,
KSH statisztikák ellenőrzése, benyújtása az egészségügy-, a szociális- és a közművelődés területén,
szerződéskötések a gyermek háziorvosi, a felnőtt háziorvosi és a fogorvosi területi ellátási kötelezettség és az alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátásban való részvétel vállalása tárgyában,
működési engedélyek módosításával kapcsolatos teendők (a bölcsőde és a szociális intézmények vonatkozásában),
helyszíni szakmai ellenőrzések végzése a köznevelési- és a szociális intézményeknél az intézményi normatív támogatások jogszerű igénybevétele érdekében, adatszolgáltatás a helyi pénzügyi iroda részére,
az intézmények hatósági ellenőrzésekor a fenntartó képviselete, az ellenőrzéshez bekért dokumentumok előkészítése,
óvodai- és bölcsődei beiratkozással kapcsolatos feladatok végzése, a felvétel időpontjának és a nyári nyitva tartás/zárás döntéshozatalának előkészítése, a beiratkozással kapcsolatos hirdetmény elkészítése, közzététele, az iskolába menők és az óvodában maradók, valamint a bölcsődében maradó óvodakötelesek nyilvántartása,
a kötelező óvodáztatás ügyében a szülők folyamatos tájékoztatása,
óvodáskorú sajátos nevelési igényű gyermekek nyilvántartásának vezetése,
az óvodai felvételekkel és az óvodából való kizárással kapcsolatos ügyekben az intézményvezető döntésének vitatása esetén az ellátást igénylő – fenntartóhoz benyújtott – felülvizsgálati kérelmének intézése, a másodfokú döntés előkészítése,
bizottság szervezése, amennyiben az óvodába jelentkezők száma meghaladja a felvehető gyermekek számát,
családi napközik nyilvántartásának vezetése,
területi ellátási kötelezettséggel érintett háziorvosi és fogorvosi körzetek lakosságszámának jelentése,
a bölcsődei felvételekkel és a bölcsődéből való kizárással kapcsolatos ügyekben az intézményvezető döntésének vitatása esetén az ellátást igénylő – fenntartóhoz benyújtott – felülvizsgálati kérelmének intézése, a másodfokú döntés előkészítése,
a gyermekbalesetek megelőzésére irányuló tevékenység ellenőrzése, segítése, a gyermekbalesetek jegyzőkönyveinek bekérése,
a bölcsődés és óvodáskorú gyermekek szüleinek fogadása, a felmerülő problémáik megoldása érdekében segítségnyújtás,
a nyári (révfülöpi) táborozással- valamint a nyári napközi támogatásával és az iskolai alapítványok támogatásával kapcsolatos teendők intézése,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtással, házi segítségnyújtással, szociális étkeztetéssel és a családsegítéssel kapcsolatos havi, negyedéves és féléves jelentési kötelezettségek teljesítése, továbbá ezen szolgáltatások ügyében segítséget kérő ügyfelek tájékoztatása, segítése,
jelzőrendszeres házi segítségnyújtással, házi segítségnyújtással, szociális étkeztetés ügyekben az intézményvezető döntésének vitatása esetén az ellátást igénylő – fenntartóhoz benyújtott – felülvizsgálati kérelmének intézése, a másodfokú döntés előkészítése,
kontrolling feladatok ellátása az Önkormányzat, és intézményei vonatkozásában,
belső szabályozással kapcsolatos dokumentumok elő-, és elkészítése, valamint nyilvántartása az Önkormányzat és a Hivatal vonatkozásában,
normatívák igénylésével, elszámolásával, felülvizsgálatával, évközbeni elmondásával/pótigénylésével kapcsolatos feladatok ellátása a Számviteli Csoporttal együttműködve,
adó- és értékbizonyítványok készítése,
az Integrált Jogalkotási Rendszerrel kapcsolatos irodai-, és hivatali szintű feladatokat ellátása.