2020. 06. 4.

Hivatali ügyintézés során az alábbi szabályokat szükséges betartani

Facebookon
Twitteren
E-mailben

Gyál Város Önkormányzata Jegyzőjének 11/2020. számú utasítása a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében a Gyáli Polgármesteri Hivatalban bevezetendő intézkedésekről

A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében a Gyáli Polgármesteri Hivatalban (továbbiakban: Hivatal) az alábbi intézkedések bevezetését rendelte el Rozgonyi Erik címzetes főjegyző. 1.    A Hivatal dolgozói a hivatali épületben kötelesek minimálisra csökkenteni az ügyfelekkel való testi érintkezést. Ennek érdekében –    az ügyfeleket kizárólag időpontfoglalással lehet személyesen kiszolgálni, törekedni kell az elektronikus ügyintézésre, információszolgáltatásra a telefonos és e-mailen történő kommunikációt kell használni. –    a Hivatal folyosóin ügyfelek nem tartózkodhatnak, ők kötelesek a Hivatal előterében várakozni. Az előtérben egyidejűleg legfeljebb öt ügyfél tartózkodhat, a többiek kötelesek az épület előtt várakozni. –    a Hivatalba érkező ügyfelek kötelesek a recepción elhelyezett kézfertőtlenítőt használni. –    a Hivatalban az ügyfelek kötelesek szájat és orrot eltakaró eszközt (pl. maszkot, sálat, kendőt) viselni. –    mellőzni kell a kézfogást, és az ügyfelek meghallgatása során célszerű legalább egy méter távolságot tartani. –    az ügyfelekkel való személyes találkozás alkalmával az ügyintézők és a portaszolgálat munkatársai kötelesek szájat és orrot eltakaró maszkot viselni. 2.    A Hivatal dolgozói az ügyfélfogadás során kerüljék azt, hogy egyszerre több ügyfelet hívnak be az irodába. 3.    A Hivatal dolgozói az ügyfelek távozása után, még a következő ügyfél behívása előtt kötelesek a központilag biztosított törlőkendővel áttörölni a kilincset, az ügyfelek által használt tollat, illetve asztalrészt. 4.    A Hivatal dolgozói az ügyfélfogadási idő alatt is kötelesek lehetőség szerint minél gyakrabban gondoskodni a kézhigiéniáról kézmosással és fertőtlenítéssel. 5.    A portaszolgálat munkatársai kötelesek a központilag biztosított törlőkendővel szükség szerint, de ügyfélfogadási időben legalább óránként áttörölni az ügyfelek által használt tollat, pultrészt, illetve a sorszámosztó készülék előlapját. 6.    A hivatali épület takarítása során külön figyelmet kell fordítani az ügyfelek által használt bútorzat, korlátok, közös használatú terek mindennapos fertőtlenítős letörlésére. 7.    Be kell zárni az Okmányiroda váró és a lépcsőház közötti üvegajtót, az Okmányirodába  érkező  ügyfelek  kizárólag  a  Somogyi  B.  utca  felől  léphetnek  az épületbe. A Gyáli Járási Hivatal dolgozóinak átjárását az okmányirodai biztonsági szolgálat biztosítja kulccsal. 8.    A házipénztár hetente egy napon tart nyitva, egyébként kinyitására csak rendkívüli esetben, külön jegyzői engedéllyel kerülhet sor. A kifizetések utalással, amennyiben a jogosult bankszámlaszáma nem áll rendelkezésre, akkor postai úton kerülhet sor. A befizetések átutalással, illetve csekken történhetnek. 9.    A Hivatal ügyintézői kötelesek munkájukat úgy szervezni, hogy külső helyszínekre csak különösen indokolt esetben mehetnek ki, az arányos és szükséges egészségügyi óvintézkedések megtételét követően. 10.    Az anyakönyvvezető külső helyszínen esküvőt nem tarthat, a Hivatalban az anyakönyvvezetőn és az esetleges hivatalosan biztosított közreműködőn kívül legfeljebb harminc fő vehet részt. Ebben az esetben az egyébként fizetős esküvői szolgáltatások után kizárólag azon díjakat kell megfizetni, amelyeket a Hivatal is továbbfizeti (pl. szerzői jogdíj, közreműködő díja). Esküvők esetében is szükséges a fertőtlenítésre, kézhigiéniára vonatkozó szabályok betartása, a száj és az orr eltakarása nem kötelező, de ajánlott.