2023. 07. 13.

Pap Krisztina az „Év köztisztviselője”!

Facebookon
Twitteren
E-mailben

 

A Gyáli Polgármesteri Hivatalban minden évben jutalmazzák a kiemelkedő munkát végző, hosszú ideje a városban, a városért dolgozó köztisztviselőket. Idén a megtisztelő címet Pap Krisztina érdemelte ki, aki 2014 óta a hivatal munkatársa. A hivatal aljegyzőjeként lelkiismeretes, áldozatos munkájával, elhivatottságával segíti a városvezetést.

 

 Aljegyző asszony 2014-óta a hivatal munkatársa, milyen út vezetett az aljegyzői pozícióig?

2014. évet megelőzően a központi igazgatásban, minisztériumban dolgoztam 13 évet, ide a hivatalba, az Igazgatási Irodára intézmény igazgatási ügyintézőként kerültem 2014. január 1-jén. 2017. évben a hivatali struktúra kis mértékű átszervezése nyomán az Intézményfelügyeleti Csoport az akkori Szervezési és Ügyfélszolgálati Irodához került, és én akkor lettem ennek a csoportnak a csoportvezetője.

2018. évben a Szervezési és Ügyfélszolgálati Iroda tevékenysége ismét átszervezésre került, az irodából az intézményfelügyeleti feladatok kiváltak, és létrejött a Jogi és Intézményfelügyeleti Iroda, amit az akkori aljegyző vezetett, és én irodavezető-helyettesként segítettem az ő munkáját. 2019. március 1-jén nevezett ki polgármester úr aljegyzővé, és azóta aljegyzőként vezetem a Jogi és Intézményfelügyeleti Irodát. Végül is mondhatni, hogy végigjártam a hivatali „ranglétrát”.

 

– Munkája során milyen értékek betartására törekszik?

A helyi Közszolgálati Szabályzatunk szerint az kaphatja meg ezt az elismerő címet, aki a hivatal eredményes tevékenysége érdekében szorgalmas, példamutató munkát végez, és a szervezet egésze szempontjából kiemelkedő jelentőségű feladatokat lát el, akinek hatékony a munkavégzése, kiemelkedő a munkateljesítménye, konstruktív a magatartása, a határidőket maradéktalanul betartja, és feladatokat akár határidő előtt is elkészít, én igyekszem minden munkanap a fenti kritériumok szerint cselekedni, és végezni a munkámat. Lehet közhely, hogy a közszolgálat nem szakma, hanem hivatás, de szerintem a lelkiismeretesség és a hivatástudat elengedhetetlen ahhoz, hogy ezt a munkát szeretettel tudjuk csinálni.

 

– Milyen kapcsolatot igyekszik kialakítani kollégáival?

Szerintem az egy nagyon fontos dolog a munkahelyen, hogy milyen a légkör, milyenek az embernek a kapcsolatai a kollégákkal. Teljesen mindegy, hogy mennyi a fizetésed, milyen izgalmas a munkád, vagy mennyire kötnek le a feladatok, egy idő után ez az egész semmit nem ér, ha napi 7-8 órát csak fogcsikorgatva bírsz ki a kollégáid mellett. Éppen emiatt én törekszem a munkatársakkal való jó kapcsolat kialakítására, de többéves tapasztalat, hogyha valakivel minden igyekezetem ellenére sem jövök ki egykönnyen, akkor azt nem veszem személyes támadásnak. Nyilván megértem, hogy nem kedvelhet mindenki, és aki esetleg

nem kedvel, az is lehet kiváló szakember, csak legfeljebb az emberi viszonyaik talán súrlódásokkal terheltebbek.

 

 Hogyan érezte magát aljegyző asszony, amikor megtudta, hogy idén Ön kapta az „Év köztisztviselője” címet?

Ennek az elismerő címnek az adományozását és az adományozás előkészületeit mindig nagy titoktartás övezi a hivatalban. Én nem tudtam a jelölésemről sem, gyakorlatilag a cím adományozás kihirdetéséig csak három ember ismeri a díjazott kilétét: jegyző úr, polgármester úr, és a Humánpolitikai Iroda irodavezető-helyettese, és idén sem szivárgott ki semmilyen információ, így nagyon meglepődtem. Nagy megtiszteltetésnek érzem, és nagy örömet okoz természetesen.

 

– Mik az elképzelései a jövőt illetően?

Én mindig a kitűzött cél felé vezető utat keresem, és általában meg is találom. Keresem az elvégzendő feladatokban a kihívást, egy-egy feladatban nem a nehézséget látom, hanem a megoldás felé vezető utat, igyekszem, hogy ez a jövőben is így legyen, és ne fásuljak bele a munkába. Az elmúlt időszakban, a koronavírus idején, hosszabb-rövidebb időszakokban dolgoztunk otthonról, összemosódott, hogy hol a munka, és hol a magánélet határa, mivel három gyermekem van, igyekszem a munka és a magánélet szétválasztására, bár ez néha vezetőként még nehezebb, mert állandó az „online” jelenlétünk, a munkahelyi mobil folyamatosan értesít az e-mailekről, ha éppen otthon vagyok, akkor is látom, hogy milyen ügyekkel kapcsolatban keresnek meg, ha szabadságon vagyok. Kifejezetten a közeljövőt illető terv, hogy az államtudományi doktori képzést befejezzem, a végbizonyítványt már megkaptam, a diplomamunka leadása, és a záróvizsgák letétele van hátra.

 

Gratulálunk a címhez és sok sikert kívánunk a jövőbeli terveihez!