2021. 08. 11.

Közelít a második félévi adókötelezettségek befizetésének határideje

Facebookon
Twitteren
E-mailben
Az idei évben a második félévi adófizetési kötelezettségeiket 2021. szeptember 15. napjáig kell teljesíteniük. A fenti befizetési határidő be nem tartása esetén a kiegyenlítés napjáig késedelmi pótlék kerül megállapításra. A késedelmi pótlék mértéke minden naptári nap után a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat 5 százalékponttal növelt mértékének 365-öd része, jelenleg 6,20 %. Adózóink 2021. február utolsó, illetve március első hetében kapták meg hivatalunktól az első értesítést adófolyószámlájuk állásáról, és a 2021. évi adófizetési kötelezettségeikről. Második értesítést (adószámla kivonatot) törvényi előírásoknak megfelelően legkésőbb szeptember 10. napjáig kapnak túlfizetéssel, hátralékkal, illetve a szeptember 15. napjára előírt adókötelezettséggel rendelkező adózóink. Az adószámla kivonatok mellé, magánszemélyek esetén, biztosítjuk a készpénzátutalási megbízásokat az esetleges hátralék, valamint a második félévi kötelezettség teljesítéséhez. Valamennyi csekken feltüntetjük a befizetési határidőt is a könnyebb kezelhetőség érdekében. A bankszámlanyitásra kötelezett adózóinknak továbbra is banki átutalással kell eleget tenni adófizetési kötelezettségeiknek. Tájékoztatjuk Önöket, hogy magánszemélyek is teljesíthetik befizetéseiket banki átutalással, ez esetben az átutalási megbízás közlemény rovatában az értesítőn megtalálható befizető azonosító számot fel kell tüntetni. Azok a magánszemélyek, akik rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval, az E-Önkormányzat Portálon keresztül is teljesíthetik adó kötelezettségüket, bankkártyás befizetéssel. Azon ügyfeleink részére, akik esetében jogszabályi kötelezettség írja elő a cégkapu nyitását (pl. társaságok), ott cégkapura, egyéni vállalkozók részére pedig ügyfélkapun keresztül, elektronikus úton küldjük meg mind az adószámla kivonatokat, mind a határozatokat. Tájékoztatjuk cégkapu nyitására kötelezett ügyfeleinket, hogy ügyfélkapura csak értesítés érkezik, a tényleges küldemény megtekintéséhez, át kell lépniük a cég cégkapus tárhelyére. Felhívjuk figyelmüket, hogy az adószámla kivonatban tehát, adófizetési kötelezettségeiknél építményadó esetében csak a véglegessé vált tételek szerepelnek (adózó a fizetési kötelezettségéről határozatban már értesült, az ellen fellebbezéssel nem élt), helyi iparűzési adó tekintetében pedig a benyújtott bevallások alapján az adó nyilvántartási rendszerben rögzített elszámolási különbözet, illetve előleg kötelezettségek kerülnek feltüntetésre. Az adószámla kivonatokat magánszemélyek esetében a Magyar Posta egyszerű levélként juttatja el Önökhöz. Kérjük Önöket, amennyiben adószámla kivonatukat 2021. szeptember 10. napjáig nem kapják kézhez, telefonon érdeklődjenek a 06 (29) 540-930-as központi számon, illetve személyesen a Polgármesteri Hivatal Adócsoportjánál, ügyfélfogadási időben. Ügyfélfogadási idő: hétfő: 12,30-15,30 szerda: 12,30-17,45 csütörtök: 08,00-12,00 Amennyiben a központi adó nyilvántartási rendszer miatt nem tudjuk a fenti határidőig a fizetési értesítőket kiküldeni, akkor erről, illetve a további teendőkről a város honlapján és Facebook oldalán értesítjük Önöket.

Gyáli Polgármesteri Hivatal Pénzügyi és Adó Iroda