2020. 03. 12.

Idén is házhoz megy a lomtalanítás

Facebookon
Twitteren
E-mailben

2018-tól új, korszerűbb, így az országos koordináció által is preferált lomtalanítási rendet vezettek be Gyálon. Ennek lényege, hogy a kampányszerű közterületi lomtalanítást felváltotta a házhoz rendelhető lomtalanítás.

Az új rendszer számos előnnyel bír. Sokkal nagyobb szabadságot biztosít a lakosoknak a tekintetben, hogy nem kell olyan szorosan igazodni ahhoz a két kijelölt időponthoz, mint korábban, hanem saját maga választhatja ki az adott körzetre vonatkozó 7 időpont közül azt, ami neki leginkább alkalmas. A választható időpontok szombati napok, így nem kell szabadságot kivenni a lakosoknak emiatt. Minden jogosult igénybe veheti a szolgáltatást, és a lomok nem kerülnek ki a közterületre, ezzel elkerüljük a lomok széthúzásából származó kellemetlenségeket, megőrizzük közterületeink tisztaságát. Megelőzzük a közbiztonsági problémákat, és elkerülhető, hogy jogosulatlanok is igénybe vegyék a díjmentes szolgáltatást (közszolgáltatásba be nem jelentkezettek, más települések lakosai, gazdálkodó szervezetek).

Tapasztalatok

2018-ban Gyálon 505 ingatlantulajdonos kérte a lomtalanítást, így mintegy 143 tonna lomhulladék került elszállításra, míg 2019-ben már csaknem 700 ingatlan vette igénybe a szolgáltatást, 232 tonna hulladék elszállításával.

A lakosság részéről többségében pozitív visszajelzések érkeztek arról, hogy az FCC Magyarország Kft. munkatársai kedvesen és előzékenyen jártak el a lomtalanítás során. Fontos szem előtt tartani, hogy legalább 2 héttel korábban kell megrendelni a lomtalanítást, és hogy csak az aznapi kapacitás erejéig tudják elvégezni a feladatot értelemszerűen. Az is fontos, hogy az FCC ügyfélszolgálatán azért kérdezik ki a lom mennyiségét, hogy az autók kapacitását is tervezni tudják. Ehhez a nagy darabokat kérik tételesen felsorolni, az apróságokat elég, ha dobozok száma szerint, zsákok száma szerint megkapják.

Lomtalanítás – könnyen és egyszerűen

Gondolja át, mi mindent vitetne el a lomtalanítás során! Javasoljuk, hogy több tétel esetén írjon listát a hulladékokról.

Ellenőrizze a hulladékgazdálkodási szabályokat, nincs-e közötte olyan, amit nem vihetnek el a szállítók! Ezeket húzza ki a listáról.

Nézze meg az utcáját a listában, válasszon a körzethez tartozó időpontok közül 1-2 alkalmasat, ami legalább 2 hét múlva lesz. Azaz minimum 2 héttel korábban meg kell rendelni a szolgáltatást!

Hívja az ügyfélszolgálatot: 06 29 540 265

Beszélje meg az ügyintézővel a részleteket, a hulladék mennyiségét, típusait, adja meg a szükséges adatokat, egyeztesse le az időpontot!

A megbeszélt időpontra készítse a kerítésen belülre, a kapu közelébe a hulladékot!

A szállítók a lomtalanítás napján elviszik a lomokat, Ön aláírásával igazolja a lomtalanítás megtörténtét.

És a részletek:

HOL IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?

Az FCC Magyarország Kft. ügyfélszolgálatán telefonon (06-29/540-265) vagy személyesen ügyfélszolgálati időben (hétfőnként 8-20 óra között FCC telephelyén, 2360 Gyál, Kőrösi út 53., keddenként 9-11  Arany János Közösségi Házban, 2360 Gyál Kőrösi út 118-120.), illetve e-mailben a vevoszolgalat@fcc-group.hu címen a további egyeztetések miatt az elérhetőségeik megadásával legalább 2 héttel a kiválasztott, kívánt időpont előtt.

KI JOGOSULT A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE?

A szolgáltatást minden aktív szerződéssel rendelkező és hulladékszállítási díjat fizető ingatlantulajdonos, akinek nincs hulladékszállítási-díj hátraléka, nem szünetelteti a szolgáltatást évente egy alkalommal díjmentesen igényelheti. A jogosultság feltételeinek meglétét a FCC Magyarország Kft. ügyfélszolgálatának munkatársai az igénylés során ellenőrzik.

MIKORTÓL IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?

A szolgáltatás március 1. és október 31. közötti időszakban igényelhető. A várost 5 körzetre bontva, minden körzet ingatlantulajdonosai számára évente 7 szombati alkalom került kijelölésre, melyek közül a körzethez tartozók szabadon választhatnak számukra megfelelő lomtalanítási napot, igényüket minimum 2 héttel a kívánt időpont előtt jelezve.

HOGYAN MŰKÖDIK AZ IGÉNYLÉS?

A személyes vagy telefonon történő regisztráció során az FCC Magyarország Kft. ügyfélszolgálatának munkatársai felveszik az ingatlantulajdonos adatait és időpontot egyeztetnek a szállításra, valamint rögzítik az elszállítandó hulladék típusait, melyet egy formanyomtatványra vezetnek fel. Ezt a szállítást végzők magukkal viszik majd, és ezen kell az ingatlantulajdonosnak majd igazolnia a szállítás megtörténtét. A formanyomtatványra azért van szükség, hogy a szolgáltatás várható időtartamát, a hulladék mennyiségét tervezni lehessen, és hogy csak a lomtalanításkor elszállítható hulladékokat készítsék ki elszállításra. A nem egyeztetett hulladéktípusokat és mennyiségeket a szolgáltatónak nem áll módjában elszállítani.

HOVÁ HELYEZHETŐ KI A HULLADÉK ÉS MILYEN FORMÁBAN?

A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek kihelyezésre. Amennyiben szálas anyagok (redőny lamellák, műanyag csövek stb.) is kihelyezésre kerülnek, azokat a gyors munkamenet érdekében kötegelni kell. Az FCC Magyarország Kft. munkatársai a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.

MILYEN MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ HULLADÉK SZÁLLÍTHATÓ EL AZ INGATLANOKRÓL?

A lomtalanítási szolgáltatás a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás részeként olyan hulladékok elszállítására nyújt lehetőséget, melyek a folyamatos kommunális (heti) ürítés során nem kerülnek elszállításra az edényzetet (kuka) meghaladó méretük miatt. Ezek a háztartásokban keletkezett úgynevezett nagydarabos szilárd hulladékok. A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 3 m3 lehet.

Amennyiben az ingatlanra a maximális mennyiségnél több lom kerül kirakodásra, a szolgáltató a megrendelt szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni akár erre szakosodott vállalkozóktól.

És ami nem változott:

A LOMTALANÍTÁS SORÁN NEM SZÁLLÍTHATJÁK EL AZ ALÁBBI FELSOROLT HULLADÉKOKAT:

…mert ezeket a közszolgáltatáson belül egyébként elszállítják:

kommunális hulladék,

szelektíven gyűjthető hulladék (papír, műanyag, üveg hulladék),

zöldhulladék/növényi hulladék, kerti hulladék,

…mert nem képezik a szolgáltatás részét:

építőanyagok és építési-bontási hulladékok,

föld,

hamu,

állati tetem,

ipari-mezőgazdasági tevékenységből származó hulladék,

folyékony, gáz halmazállapotú hulladék,

síküveg, szélvédő,

gépjármű roncs, bontott autóalkatrészek, karosszériaelemek,

….mert veszélyes hulladékok:

elektronikai hulladékok (hűtő, tévé, monitor, számítógép stb.),

festékek, oldószerek, lakkok, növényvédő szerek, egyéb vegyszerek,

akkumulátorok, szárazelemek, tonerek, festékpatronok, izzók, fénycsövek,

gyógyszerek (gyógyszertárak átveszik),

veszélyes hulladékkal szennyezett göngyölegek,

fáradt olaj, használt sütőolaj és göngyölegei (ezek a MOL kúton leadhatóak).